Detective Staal
Zoektocht naar een passend karakter voor een eigenzinnige detective
Merkidentiteit
Website
Drukwerk
In samenwerking met
Opdrachtgever
Richard Heijnen, eigenaar Detective Staal
Geen gezicht
Richard Heijnen, de bedenker van de Outdoor Escape: Detective Staal wil een merkidentiteit voor met een bijpassende website zodat de en gezicht krijgt en de Outdoor Escape online geboekt kan worden.
De Outdoor Escape routes zijn al door verschillende toeristen (in eigen stad) opgelost. Maar Richard had verder enkel nog de naam Detective Staal.
Een mysterieus karakter
Aan de hand van de Merkidentiteit workshop hebben we gezamenlijk de basis van Detective Staal neergezet. We hebben o.a de visie, de ‘look en feel’ bepaald en de doelgroepen in kaart gebracht.
De uitkomsten van de workshop zijn doorvertaald in de visuele stijl, het opzetten van de website met boekingssysteem en het drukwerk ter promotie.
de detective van de binnenstad
Tijdens de Outdoor Escape ontdek je de binnenstad al wandelend opzoek naar sporen om het mysterie op te lossen. We hebben ons laten inspireren door de sfeer hiervan en dat heeft de basis gevormd van de visuele stijl van Detective Staal.
Een handig
boekingssystem
Het reserveren verliep - voor het opzetten van de website - omslachtig via de mail. Via het nieuwe boekingssysteem van Calendly is het in één oogopslag duidelijk op welke data en tijdstippen de Escape Outdoor gereserveerd kan worden.
Detective Staal aan het woord
''Jochem had een duidelijk stappenplan zodat het duidelijk was we gingen doen en wat hij van mij nodig had. We hebben snel de uitstraling en de visuele identiteit met website en promotiemateriaal werd vastgesteld. Jochem heeft veel aandacht in het project gestopt en verteld tijdens elke meeting ook wat er was uitgezocht en bedacht. Hierdoor konden we goed beslissingen maken.
Het is duidelijk te merken dat Jochem passie heeft voor zijn werk en gedreven is om een mooi product klaar te maken waarmee ik erg tevreden ben.''