De Harmonie
Bedankt voor #150jaar de harmonie
Campagne
In samenwerking met
Opdrachtgever
Coromandel Brombacher, hoofd publiek De Harmonie
campagne, Marketing, website, en tekst
Marketingteam De Harmonie
Videografie
Fotografie
Woordkunst
Een feestelijk 150-jarig jubileum
Feest! Stadsschouwburg De Harmonie bestaat 150 jaar. Van een sociëteit is De Harmonie uitgegroeid tot een schouwburg waar lokaal, regionaal en (inter)nationaal toptalent een podium vindt voor publiek uit even zoveel streken.
De Harmonie heeft mij gevraagd om een concept te bedenken zodat we er feestelijk bij stil kunnen staan.
Bedankt, dat jij er bent
In 150 jaar tijd hebben veel mensen bijgedragen aan het 150jaar bestaan. Denk aan gemeentes, sponsoren, publiek, medewerkers en artiesten. Vanuit het concept 'Bedankt voor #150jaar De Harmonie' wordt iedereen in het zonnetje gezet en voor het leveren van deze bijdrage bedankt.
Een (jubileum)jaar lang communiceren
Het concept is vanuit de strategie van het koersplan van De Harmonie opgezet. Breed toepasbaar met een heldere boodschap zodat er een jaar lang verschillende uitingen, content en nieuws uit halen valt.
Aansluitend op het concept heeft Joost Oomen woordkunst gemaakt, heeft 2-inch een mooie video geschoten en heeft Lucas Kemper fotografie geschoten.
Deze losse middelen vallen binnen het concept, dragen dezelfde boodschap uit en worden aangekleed door de grafische campagnestijl zodat het een mooi geheel vormt.
De huisstijl in een feestelijk campagnejasje
Bij de start van de conceptintwikkeling zat De Harmonie in transitie van een nieuwe huisstijl (door Lisa Sportel) én nieuwe website (door Buro Klei).
Hier moest ik het met ontwikkelen van de campagnestijl rekening mee houden. Daarom is de campagnestijl is herkenbaar gebleven aan de nieuwe huisstijl van De Harmonie. Met de confettie en te communiceren in met de blauwgroene en paarse kleuren blijft de campagnestijl binnen de huisstijl een stijl op zichzelf.