Het is met de kracht van een sfeervol ontwerp de toon zetten. Het is het raken van het gevoel. Het is het vertrouwen winnen van je publiek omdat iets logisch voelt en goed doet.
Het is het opentrekken van het strategische blik met de visie voor de lange termijn. Het is het ontwerp in de juiste context plaatsen en in de huid kruipen van het publiek.
Het is een creatief proces waarin we met z'n alle in dezelfde richting bewegen. Voldoende munitie verzamelen om raak te kunnen schieten. Het is een slecht idee nodig hebben om bij het beste idee uit te komen. Het is het ontwerpen van verbindingen en de spijker op z’n kop slaan.
Het is karakteristiek, menselijk en nuchter. Het is The Woudat Way
Het creatief ontwerpproces
Stap 1 - Briefing
neuzen in
dezelfde richting
Een goede briefing is het halve werk. We zetten de opdracht helder op papier, brengen het probleem en de doelen in kaart en bespreken het budget.
Stap 2 - Onderzoek
munitie
verzamelen
Alle benodigde input wordt verzameld. We nemen de concurrentie onder de loep en kruipen in de huid van de doelgroep.
Stap 3 - Inspiratie
de hersenpan
laten (over)Koken
We laten ons door alles om ons heen inspireren. We schrijven en slaan alles op. Je weet maar nooit waar, wanneer en hoe het beste idee ontstaat.
Stap 4 - Concept
Het beste
idee wint
Het project krijgt de eerste visuele vorm. De beste ideeën worden voorgelegd en getest. Samen kiezen we een conceptrichting die we doorontwikkelen.
Stap 5 - Ontwikkeling
Het ‘echte’
ontwerpen
Het conceptontwerp wordt doorvertaald naar alle benodigde middelen. Alles in één lijn, samengebracht tot een sprankelend geheel.
Stap 6 - Afronding
De spijker op
z’n kop slaan
Pas wanneer elke punt en pixel op de juiste plek staan word het project opgeleverd, afgerond en online geplaatst. Een trots gevoel zal overheersen!
Het creatief proces
Wees lief jij idioot
Wij zijn en blijven mensen. Gemaakt van vlees en bloed. Met pieken én dalen. Daarom zijn wij lief tegen elkaar, ook als we het niet eens zijn of als er iets mis gaat. Zo halen we het beste uit elkaar.
We doen
het samen
Ontwerpen is co-creatie. Dus jij als opdrachtgever of als creatieve maker hebt hierbij óók een rol. Ik vraag dan ook om je nauwe betrokkenheid in het project.
Domme vragen
bestaan niet
Jij hebt kennis. En ik ook! Maar spreken wij ook dezelfde taal? Niet altijd. Stel daarom alle vragen die in je opkomen, dan doen wij dat ook.
Jochem Wouda(t)
Wie is Woudat?
Ik ben Jochem en ik ontwerp al meer dan 10 jaar. Ik heb tijdens mijn studie en werk altijd eigen opdrachten er naast gedaan. In 2021 heb ik de Bachelor Communicatie Multimedia Design behaald en ben ik begonnen bij The Post - The Post is een prijswinnend bureau voor contentmarketing, gespecialiseerd in bingewaardige content.
Bij The Post heb ik ontwerpen gemaakt voor nationale en internationale merken zoals Wavin, Sanidirect, Visit Oost en CNV. En hebben we - als team - daar bekroningen voor gekregen. Dit heb ik ruim 3 jaar gedaan waarna ik de stap heb gemaakt naar fulltime voor-mijzelf met Woudat.
Ik werk alleen maar niet alleen-alleen
Woudat bestaat nu alleen nog uit mij. Ik werk alleen máár niet alleen-alleen. Zo wordt ik bijvoorbeeld achter de schermen ondersteunt door Laura, de project manager die ervoor zorgt dat het creatieve proces en de planning nog soepeler verloopt. Ook overleg ik veel met andere makers en vraag ik om feedback. Soms betrek ik ze - in overleg met jou - volledig in de opdracht. En ik werk graag samen met jou én je team. Op afstand of op locatie.
Iedereen die betrokken is in het proces, wordt netjes benoemd in mijn portfolio. Eer wie eer toekomt.
Woudat er contact was Woudat er contact was
We zijn nog maar één goed gesprek verwijderd van een creatieve samenwerking. Neem contact op!
Eerst meer zien?
Let's design it
The Woudat Way
Woudat
Sitemap
© Woudat 2024