Cycloon
Voor hetzelfde geld duurzaam en sociaal bezorgd met de fiets
Campagne
In samenwerking met
Opdrachtgever
Kim Nguyen, Creatief strateeg bij Cycloon
Marketing, concept, tekst en Ontwerp
Marketing- en communicatieteam Cycloon
Videografie
Fotografie
Voor hetzelfde geld duurzaam en sociaal bezorgd
De vele bezorgbussen verstoppen de wegen én zorgen voor een hoge Co2 uitstoot. Cycloon doet dit - al meer dan 20 jaar - net even wat anders en bezorgt pakketen op een duurzame en sociale manier gewoon met de fiets.
Veel mensen denken nog dat een duurzame bezorging een duurder alternatief is. Maar dat is niet het geval.
De koplopers
La Machine, Vitamin Store en Paula’s Choice laten de bezorging verzorgen door Cyloon. Zij geven het goede voorbeeld en daarom noemen zijn het ‘De Koplopers’.
We laten ‘De Koplopers’ aan het woord. Ze vertellen het echte verhaal waarom zij hebben gekozen voor Cycloon. Want wie weet kunnen wij daarmee ook online winkels inspireren om te kiezen voor een duurzame en sociale bezorging en dat voor hetzelfde geld.
Een vrolijk geheel
Het marketing- en communicatieteam heeft de doelgroep bepaald, de thematiek en concept in grote lijnen opgezet.
Vanaf dat moment ben ik - Jochem/Woudat - aangehaakt. Ik kreeg de rol om de campagne conceptueel vorm te geven en dit doorvertalen naar alle online advertenties, de opbouw van de landingspagina’s, het animeren van de stijlelementen voor de video en het schrijven van een briefing voor de benodigde fotografie.
Ik ben - tijdelijk - onderdeel van het team waarin natuurlijk veel met elkaar wordt overlegd. Het opzetten van de campagne is dan ook een teamprestatie.
Duurzame hergebruiken van content
Cycloon heeft een beeldbank met schitterend beeldmateriaal van post- en pakketbezorgers. Deze hebben wij duurzaam hergebruikt voor het creëren van het campagne materiaal.
De beelden van ‘De Koploper’s’ voor La Machine, Vitamine Store en Paula’s Choice zijn voor deze campagne gefilmd en geschoten en kunnen ook weer voor andere doeleinden worden gebruikt.
Cycloon aan het woord
''Jochem is fijn om mee samenwerken. Proactief en positief. Veel kennis van content marketing en ervaring in het opzetten van toffe campagnes. Daardoor ben breed inzetbaar, ook door je technische skills. Jochem is betrokken en stelt goede vragen om duidelijkheid te krijgen/ te creëren. Een goede toegevoegde waarde binnen het team.''